Midiendo la velocidá d'Eolo

   El mio interés pola meteoroloxía bien de muncho p’atrás, si a esto amestamos-y la mio zuna de construir aparatos caseros, tenemos como resultáu un filón de proyeutos ensín términu.
   La verdá ye que como soi un poco chatarreru, y munches pieces de los aparatos que collacios y compañeros traenme pa igüar, y que nun tienen solución, guárdoles con mires a futuros proyeutos, asina que d’aquel microondes amás de los imanes toroidales, enforma potentes, del magnetrón, la bobina d’alta tensión, el motor de xiru del platu y dalgunes pieces pequeñes (ya vos esplicaré pa que usé toes y caúna de les pieces), recuperé’l ventilador  de refrixeración. Enseguida vi l’usu pa esti: diba a construir un anemómetru. 
El motorín d'un ventilador de microondes destripáu

   Valime d’un fenómenu del que ya falé na entrada del sismómetru, la inducción magnética. Como sabéis al meter un metal al travíes d’una bobina de cobre xenérase una diferencia de potencial ente los estremos de la bobina, d’esti efeutu válense los xeneradores, que nun son otra cosa qu’un núcleu de metal que xira dientro d’una bobina, lo que xenera corriente, l’efeutu contrariu son lo motores llétricos, que deben el movimiento de so por la mor de la tensión que-y aplicamos a los estremos de una bobina, el pasu de la corriente llétrico al traviés de la bobina xenera un campu, que influye nel núcleu del motor que ye d’una forma determinada pa que nun quede orientáu al campu, sinón que siempre tien que tar intentando orientase darréu, lo que traduzse nun movimientu de xiru. Asina que, polo tanto, un motor y un xenerador vienen a ser lo mesmo, y podemos xenerar corriente con un motor y facer que xire un xenerador si-y metemos corriente. Cúala ye la conclusión depués d’esti enguedeyu, pues que diba usar el movimientu del ventilador del microondes para midir la velocidá del vientu.
   El montaxe nun tinía nenguna torga, la torga taba’n como tresformar esi movimientu en una midida de la velocidá del vientu (en km/h). Opté por xenerar el mio propio vientu, col fin de venceyar una velocidá concreta a una midida en mV. Con un manoreductor, un aparatu col que podemos abrir o zarrar el pasu d’aire, fui aumentando la presión del aire que soplaba y movía’l ventilador, apuntando per un llau la presión que marcaba’l un manómetru, y per otra la llectura del voltímetru. Ye nidio que la midida de la presión que fai movese’l ventilador nun nos val muncho a la hora conocer la velocidá del vientu, poro en física ta tou inventáu, y atopamos que la presión que fae’l vientu n’una superficie ye proporcional a la velocidá del vientu al cuadrao, siendo la fórmula pa calcular esta presión:

siendo P la presión que fae’l vientu na superficie dada (en Pascales), ρ la densidá del aire (kg/m^3), y v la velocidá del vientu (en m/s), que si despexamos salnos:

Coles midies que garramos enantes, de presión y tensión xenerao, y esta fórmulina podíamos saber cuála yera la velocidá, pa esi día calculé que l’aire tinía una densida de 1,2 kg/m^3 (en xeneral la densidá tá entre 1,18 y 1,4 kg/m^3, calculala ye daqué enguedeyosu, poro hai calculadores n’internet que aforren-nos trabayu, como la qu’atopamos en www.dolzhnos.com.ar/htm/densidad_del_aire.htm), asina qu’aplicando la fórmula atopé que la correspondencia ente km/h y mV yera llinial, como vemos na gráfica: 


Con esto, y cola ayuda d’una fueya de cálculu, podemos calcular la velocidá de manera percenciella sofitaos na midida de mV, aplicando la ecuación qu’atopamos calculando la reuta de regresión (cualquier fueya de cálculo, como Excel u Open Oficce, tien la función pa calcular la ecuación de la reuta d’un distribución de datos), ye dicir:
   
                                            velocidá=(0,1715 x tensión xenerada) + 1.591

    Desde esi momentu, con esta fórmula namás que tenía que facer esa pequeña tresformación, cada vegada que tomaba a midida de la velocidá del vientu. 



    La verdá que l’aparatín aquel yerá, amás de cenciellu, perfiable, pues comprobándolu con un anemómetru comercial, pude comprobar que tinía un error d’ente 0,41 y 0,52 km/h, un error del tou aceptable pa un “equipu artesanu”; poro, entá nun quedaba a gustu, pues nun me facía muncha gracia tener qu’andar tresformando los datos en cada midida, polo que tres una temporada usándolu finé que discurrir otru aparatu nel que nun tenía qu’andar tresformando los datos, pero esa ye otra hestoria que cuntaré más p’alantre.

Comentarios